lördag 31 maj 2008

Nu är det sommar

Idag har varit en furktansvärd och underbar dag. Det var ytterligare en fest hos Ellen igår och jag drack en del öl. Vi hade jättetrevligt, snackade och lekte "Jag har aldrig" , det var härligt men så plötsligt knäppte det till och jag blev obehagligt påverkad och började må riktigt dåligt.

När jag vaknade i morse av att Annas pappa knackade på dörren så ville jag bara falla genom sängen och dö. Han tyckte vi skulle gå upp och äta frukost, jag tyckte att han skulle stänga dörren och komma tillbaka fem timmar senare (klockan var nio). Halv ett gick jag upp och åt två ägg, duschade och tvingade iväg mig själv till Stockfallet, det var trevligt att titta på huset men jag mådde så avskyvärt dåligt så jag visste inte var jag skulle ta vägen. Tillslut blev det lunch och jag fick i mig en pizzaslice, sen ville jag bara spy.

Efter att ha försökt få skjuts till Mariebergsskogen i en halvtimme insåg jag att hoppet var borta och jag tvingades cykla de 7 kilometer det är genom Karlstad. Jag mådde ännu sämre när jag kom fram, men efter att ha druckit en jävla massa vatten och snackat med alla underbara människor så började jag se ett slut på eländet. Fyra timmars fotografering senare mådde jag bra men var grymt trött. Det var perfekt att få skjuts hem till Anna och ställa sig i duschen och bli av med all vidrig svett. Middagen smakade perfekt och nu sitter jag med älsklingen i min systers soffa och är barnvakt åt de små sovande kräken. Jag mår underbart bra och är lycklig.

Kan det bli bättre?

Inga kommentarer: