måndag 10 december 2007

Det känns som april i Stockholm

Jag har verkligen haft två fantastiska dagar. Igår när jag och Pontus var i Stockholm så var allt så lagom på något sätt. Vi var framme vid tolv, tog en promenad och träffade kimpe, åt, träffade rebecka och fick uppdatera henne om allt konstigt som hände under fredagskvällen. Sen sprang vi (typ) till Södersjukhuset och hann precis säga hej till Tove och hennes lilla oskyldiga skitunge. Efter det en sanbbvisit på "Guldbröllopshemmet" för att träffa puttelumps farmor.
Det var så fantastiskt och underligt på samma gång att först spendera 15 minuter med ett barn som endast är två dagar gamal (kan man skriva gamal?) och inse att inte ens jag kan klaga på den ungen för han har inte har någonting över huvud taget på sitt samvete. Och efter mindre än en halvtimme senare sitta på ett hem med en gamal kvinna som Pontus så fint förklarade är "på livets absolut senaste höst". Det blev så underliga kontraster att jag inte riktigt kan få grepp om det.

Vi var hemma redan vid åtta och klockan tio tog jag en promenad med Karl å Lollo. Perfekt.

Idag har jag haft ballett, det var asgrymt och jag ansträngde mig till bristningsgränsen. Jag trodde att jag skulle dö när jag stod och sträckte på ståbenet i den fjärde passén på rad. Efteråt åkte jag till skolan och vi fick äntligen börja jobba lite självständigt på en av Iffs dryga lektioner. detta kommer bli asbra trots Antons negativa komentarer. Sen var det väldigt mysigt att alla var så glada, fast man kan ju diskuter om de var glada "trots" eller "tack vare" händelserna i fredags :P

Sen var det dags, mitt första möte med herr Svärd. Jag var apnervös och ville springa till hans kontor samtidigt som jag verkligen inte ville lämna lektionssalen. Jag fick peppande ord och kramar av i stort sett alla, till och med min kusin stannade upp i caféterian och önskade mig lycka till. Jag satt i väntsalen en halvtimme innan jag skulle vara där och var tvungen att hålla kontakt med Kimpe för att inte pissa på mig.
Men allting gick jättebra och herr Svärd är en jättetrevlig gamal gubbe... verkar det som hittils i alla fall.

Jag mår hur bra som helst just nu!

2 kommentarer:

Charlie sa...

Så gött att det kändes bra med herr Svärd :) Det är så det ska vara! Gammal stavas med två m gubben ;)

Kimpe sa...

jag drömde om dig inatt.. jag kollade ut genom ett fönster och där gick du förbi i Timell-kläder.. Spännande dröm va^^