tisdag 4 december 2007

Halsont och feberyra

En väldigt behaglig dag detta, måste jag säga. Efter att vridit mig i min säng på grund av feber mellan halv nio och sju gick jag till slut upp, duschade och upptäckte att jag inte kunde prata eller svälja. Toppen, jag sjukanmälde mig och gick å la mig igen, klockan tolv orkade jag inte ligga kvar i sängen utan gick upp och tvingade i mig två smörgåsar. Det var alltså det första jag lyckades äta på 24 timmar.



Ungefär vid den här tiden bestämde jag mig för att sluta tycka synd om mig själv och gå för att hämta Tindra på fritids, det var riktigt mysigt att gå med henne över herrhagen i vintersolen och prata om hur dagen varit och vilka sånger de sjunger i luciatåget på väg hem till syster för att dricka kaffe (trots min värkande hals). Vi spelade även Buzz till PS2 och åt glass och jag tog ett bad för första gången på typ ett år! Jag orkade ligga kvar i det där varma vattnet i typ en kvart sen trodde jag att jag skulle dö, så jag gick upp och nu ligger Lill-T i badet istället och leker. Snart kommer syster med sambo tillbaka och då blir jag bjuden på middag, detta är helt fantastiskt. Man kanske borde vara sjuk fler gånger.

2 kommentarer:

Eli Svensson-Kjellberg sa...

Men sluta va' sjuk, människa! Det är inte bra för dig. :-P Gôtt att du trivs med sjukdomslivet iallafall. :-P

Charlie sa...

Stackars Stackars lillebror!!!